ترفند های کامپیوتر
 
 

1. دسترسي سريع تر به Task Manager

همان طور که ميدانيد سه کليد Ctrl+Alt+Delete براي باز کردن Task Manager معروف هستند. اما در ويندوزهاي ويستا و 7، با فشردن اين سه کليد ترکيبي، صفحهاي نمايش داده خواهد شد که با انتخاب گزينه Start Task Manager ميتوان به پنجره Task Manager دسترسي داشت. در نتيجه براي باز کردن آن بايد دو مرحله طي کرد. اما شما ميتوانيد تنها با فشردن کليدهاي ترکيبي Ctrl+Shift+Esc، مستقيماً Task Manager را باز کنيد.

2.
دسترسي به فايل هر پروسه بر روي هارد ديسک

در صورتي که در Task Manager به تب Processes برويد، ليست پروسههاي در حال اجرا در ويندوز را خواهيد ديد. اما ممکن است اين سوال برايتان پيش بيايد که فايل مربوط به هر کدام از اين پروسهها در کجاي هارد ديسک ذخيره شده است؟ در صورتي که از ويندوز XP استفاده ميکرديد، Task Manager پاسخي براي اين سوال نداشت، اما در ويندوز ويستا و 7 کافي است بر روي پروسه مورد نظر راست کليک کنيد و Open File Location را انتخاب نماييد. دقت کنيد در صورتي که اين گزينه قابل انتخاب نبود کافي است تيک گزينه Show processes from all users را برداريد.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:دو ترفند Task Manager ويندوز ويستا و 7 ,ترفند,ويستا و 7,ويستا,سون, 7,Task Manager ,کارتون,زبان, :: 19:32 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر یک کاربر کامپیوتر عادی باشیم، احتمالا همانند ۹۹درصد از افراد دیگر، یک نرم‌افزار PDFخوان روی سیستم‌مان نصب شده است. اما آیا می‌دانستید که می‌شود بدون نصب نرم‌افزار و تنها با استفاده از مرورگر اینترنتی گوگل کروم اسناد PDF را روی کامپیوتر دید؟

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 10 فروردين 1390برچسب:کروم, PDF,نصب شده,ویندوز,Open With,Browse,فیلد,ترفندستان,کامپیوتر,ترفند ویندوز7,ایکس پی, :: 19:25 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از امکاناتی که برای اولین بار در ویندوز 7 رونمایی شده است قابلیت Scan and Fix است که در قالب یک پنجره به هنگام اتصال فلش دیسک و به طور کلی دیسک های برداشتنی (Removable Disk) به دستگاه نمایش داده می‌شود. کاربرد Scan and Fix در اسکن و تعمیر مشکلات سیستمی سخت‌‌افزارهایی که است که به کامپیوتر متصل می‌شوند. در صورتی که به این قابلیت علاقه‌ای ندارید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1389برچسب:scan,stop,fix,widows7,ویندوز7,ترفند ویندوز,ترفند,اسکن و فیکس, :: 20:51 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از تغییراتی که در ویندوزهای ویستا و 7 نسبت به ویندوز XP شاهد بودیم تغییراتی در Task Manager ویندوز بود. Task Manager یکی از برنامه‏های اصلی ویندوز است که اطلاعاتی پیرامون جزئیات پروسه‏ها و سرویس‏های در حال اجرا، اطلاعات سخت افزاری، اطلاعات مربوط به شبکه و... را در اختیار ما قرار می‏دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7 بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 15 دی 1389برچسب:ترفند,ویندوز7,تب,پروسه,باز کردن, :: 13:27 :: توسط : مهندس مهدوی

محیط Command Prompt یا مفسر دستورات یکی از کلیدی‏ترین بخش‏های ویندوز است که کاربران حرفه‏ای زیاد با آن سر و کار دارند. از این رو دسترسی آسان و سریع به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور طبیعی بایستی در Run عبارت CMD را وارد کرد تا پنجره Command Prompt باز شود و سپس مسیری که مد نظر است را تایپ نمود. این موضوع می‏تواند بسیار وقت‏گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن گزینه Open With Command Prompt به منوی راست کلیک فولدرها را برای شما بازگو کنیم. با این کار و کلیک بر روی این گزینه، بلافاصله Command Prompt با دسترسی مستقیم به آن پوشه باز می‏گردد. از مزیت های این روش این است که از طریق رجیستری ویندوز انجام می‏گیرد و بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز نیز عمل می‏کند.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 25 آبان 1389برچسب:, :: 18:36 :: توسط : مهندس مهدوی





مي‌توان به‌سادگي يک تم دلخواه براي ويندوز درست کرد.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 10 مهر 1389برچسب:, :: 8:16 :: توسط : مهندس مهدوی

 آیا تاکنون فکر کرده اید که می توان با استفاده از صفحه دسکتاپ، دوستان خود را سرکار بگذارید و با آنها شوخی کنید؟! در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جالب و بامزه بپردازیم که در محیط هایی نظیر کافی نت و یا کامپیوترهای تحت شبکه دانشگاه می توانید با آن سرگرم شوید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 9 مهر 1389برچسب:, :: 8:6 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر تا کنون برایتان پیش آمده به طور تصادفی گزینه خاموش کردن (shutdown) سیستم را انتخاب کرده و پس از آن به طور ناگهانی تغییر عقیده داده اید، قصد داریم در این مقاله ترفند ساده ای برای لغو دستور خاموش کردن توسط ویندوز و به ادامه دادن کار با رایانه به شما آموزش دهیم. توجه : این ترفند برای کاربران خیلی حرفه ای جدید نیست، اما چیزی است که برای آن دسته از کاربران که این نکته را نمی دانند کاملا مفید خواهد بود. سناریو حالتی را در نظر بگیرید که پای رایانه خود نشسته اید، سرتان به کار خود مشغول است یا مشغول هدر دادن زمان در فیس بوک، هستید! ناگهان روی صفحه نمایش پنجره کوکی ظاهر می شود که پیام می دهد که رایانه شما نیاز به راه اندازی مجدد دارد…

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 7 مهر 1389برچسب:, :: 8:1 :: توسط : مهندس مهدوی

Update یکی از ابزارهای موجود در ویندوزهای ویستا و 7 است که امکان به‏رو‏نمودن ویندوز را با نصب آخرین پچ‏های امنیتی و نرم افزاری فراهم می‏سازد. استفاده از Windows Update یکی از بهترین راه‏ها برای حفظ امنیت کامپیوتر و ویندوز است. به طور پیش‏فرض در ویندوز ویستا و 7، آپدیت‏ها به صورت اتوماتیک از اینترنت دانلود شده و بر روی ویندوز نصب می‏شوند. به همین دلیل بسیاری از کاربران بدون این که تغییری در تنظیم Windows Update دهند اصلاً متوجه به روز شدن ویندوز خود نمی‏شوند. در نتیجه مطلع نمی‏شوند که بر روی ویندوزشان چه آپدیت‏هایی نصب شده است. خوشبختانه در ویندوزهای ویستا و 7 می‏توان به سادگی تاریخچه آپدیت‏های دانلود شده و نصب شده ویندوز را مشاهده کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 7 شهريور 1389برچسب:, :: 8:45 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر با آن روبرو هستند کند شدن سیستم به علت اجرای نرم‏افزارهای سنگین به علت اشغال فضای زیاد رم در محیط ویندوز است. این موضوع در نرم‏افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‏های قدیمی استفاده می‏کنند بیشتر به چشم می‏خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که از طریق یک برنامه کوچک می‏توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‏های مختلف را در جهت افزایش سرعت و کارایی سیستم آزاد کنید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 3 شهريور 1389برچسب:, :: 10:39 :: توسط : مهندس مهدوی

هیچ شده بخواید فایلی رو در محلی کپی کنید یا بسازید ولی هم نام اون فایل وجود داشته باشه و شما نیز مجبور باشید نام فایل رو تغییر بدید یا عدد و حروفی بهش اضافه کنید که جایگزین فایل قبلی نشه؟

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 18 مرداد 1389برچسب:, :: 16:19 :: توسط : مهندس مهدوی

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 16 مرداد 1389برچسب:, :: 16:13 :: توسط : مهندس مهدوی

به طور پیش‏فرض در سیستم عامل اوبونتو، دو نوع صدای ورود (Login) وجود دارد. ابتدا پس از روشن نمودن سیستم و وارد شدن به صفحه اصلی ورود و سپس پس از ورود به محیط دسکتاپ، صدای خوش‏آمدگویی پخش می‏گردد. وجود این صدا چندان ضروری به نظر نمی‏رسد. شاید تنها کاربرد این صدا زمانی باشد که شما از یک سیستم قدیمی و کند استفاده می‏کنید و فاصله زمانی بین روشن نمودن تا بالا آمدن سیستم زیاد است و این صدا می‏تواند به عنوان یک هشداردهنده عمل کند. همچنین اگر در یک محیط عمومی باشید، این صدا می‏تواند بیش از پیش آزاردهنده باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه غیرفعال کردن دو صدای لوگین در اوبونتو نسخه 10.04 و همچنین نسخه‏های قدیمی‏تر بپردازیم.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 16 مرداد 1389برچسب:, :: 20:12 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از مشکلات شایع در سیستم‏های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‏اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‏شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‏هایی که دارای نرم‏افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‏خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‏های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‏تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‏شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‏کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 15 مرداد 1389برچسب:, :: 20:10 :: توسط : مهندس مهدوی

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‏توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‏توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 30 تير 1389برچسب:, :: 11:32 :: توسط : مهندس مهدوی

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 30 تير 1389برچسب:, :: 11:27 :: توسط : مهندس مهدوی

همان‏طور که می‏دانید در صورتی که سیستم را به حالت Sleep ببرید، با این کار کامپیوتر را به صورت سطحی خاموش کرده‏اید یا به اصطلاح آن را به خواب برده‏اید. به این معنا که در صورت حرکت دادن ماوس و یا فشردن یکی از کلیدهای کیبوردهای کیبورد، مجدداً کامپیوتر روشن شده و وارد محیط ویندوز می‏شود. در مادربوردهای جدید، این کار به سرعت انجام شده و در نتیجه بسیار باعث تسریع کار میگردد، از این رو حالت Sleep یکی از موارد پر کاربرد برای کاربران حرفه‏ای است. در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‏کنید، با استفاده از این ترفند می‏توانید ویندوز را طوری تنظیم کنید که در صورت رفتن به حالت Sleep، کامپیوتر دیگر با حرکت دادن ماوس و یا فشردن کلیدهای کیبورد از خواب بیدار نشود.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 30 تير 1389برچسب:, :: 11:23 :: توسط : مهندس مهدوی

آيا تا به حال به اين فكر افتاده ايد كه رايانه ، هر روز ، هفته يا ماه يك كار مشخص را به صورت خودكار انجام دهد . مثلاً ويروس يابي كند ،هارد چك كند يا هر كار ديگري از اين قبيل را انجام دهد . براي اين كار در Control panel وارد قسمت scheduled tasks شويد . براي افزودن به اين كار هاي زمان دار ، دوباره روي Add scheduled tasks كليك كنيد . دكمه Next را فشار دهيد و برنامه اي را كه مي خواهيد اجرا شود ، انتخاب كنيد . سپس با زدن Next وارد مرحله بعد شويد .
در اين مرحله مي توانيد مشخص كنيد كه اين كار را هر روز ، هفته ،هر ماه فقط يك بار ،وقتي رايانه شروع به كار مي كند و يا در موقع Log in كردن انجام دهد . سپس ساعت و تاريخ آن را مشخص مي كنيد . اين كار بخصوص براي ويروس يابي منظم رايانه ، اسكن ديسك براي رفع خرابي هارد و Defragment براي مرتب شدن فايل هاي هر درايو مفيد است

ارسال شده در تاریخ : 25 تير 1389برچسب:, :: 21:57 :: توسط : مهندس مهدوی

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفند های کامپیوتر و آدرس m2m.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 459
بازدید کل : 153375
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1